Kako obaviti preventivni test vaših web stranica
× Search
Izbornik
  1. Početna
  2. Izrada web stranica
  3. Izrada Web trgovina
  4. Internet marketing
  5. Turistička promocija
  6. Sve usluge
    Profesionalna izrada
    Web stranica
    Web stranice za tvrtke i obrte Web stranice za tvrtke i obrte
    Web stranice za tvrtke i obrte
    Web trgovine Web trgovine
    Web trgovine
    News portali News portali
    News portali
    Web stranice za institucije Web stranice za institucije
    Web stranice za institucije
    Auto oglasnici Auto oglasnici
    Auto oglasnici
    Poslovni imenici Poslovni imenici
    Poslovni imenici
    Web stranice za nekretnine Web stranice za nekretnine
    Web stranice za nekretnine
    Web stranice za apartmane Web stranice za apartmane
    Web stranice za restorane
    Blogovi Blogovi
    Blogovi
    Web stranice za događanja Web stranice za događanja
    Web stranice za događanja
    Turističke Web stranice Web stranice za turističke agencije
    Web stranice za turističke agencije
    Web stranice za udruge Web stranice za udruge
    Web stranice za udruge
    Sve što Vam treba
    za uspješan Internet marketing
    Društvene mreže Društvene mreže
    Društvene mreže
    Kreiranje sadržaja Kreiranje sadržaja
    Kreiranje sadržaja
    Pisanje blogova Pisanje blogova
    Pisanje blogova
    Email marketing Email marketing
    Email marketing
    Facebook oglašavanje Facebook oglašavanje
    Facebook oglašavanje
    Google oglašavanje Google oglašavanje
    Google oglašavanje
    Kreativne metode Kreativne metode
    Kreativne metode
    Grafičke usluge Grafičke usluge
    Grafičke usluge
    Analize i izvještaji Analize i izvještaji
    Analize i izvještaji
    Ostale
    usluge
    Društvene mreže Društvene mreže
    Društvene mreže
    Pisanje tekstova Pisanje tekstova
    Pisanje tekstova
    Optimizacija za tražilice Optimizacija za tražilice
    Optimizacija za tražilice
    Foto usluge Foto usluge
    Foto usluge
    Virtualne šetnje Virtualne šetnje
    Virtualne šetnje
    Video produkcija Video produkcija
    Video produkcija
    Savjetovanje i strategije Savjetovanje i strategije
    Savjetovanje i strategije
    Brandiranje Brandiranje
    Brendiranje na internetu
    Održavanje i podrška Održavanje i podrška
    Održavanje i podrška
  7. Reference
  8. O nama
  9. Blog
  10. Kontakt
XMEDIA BLOG
XMEDIA BLOG Icon

XMEDIA BLOG

  1. Početna
  2. Blog
Kako obaviti preventivni test vaših web stranica

Kako obaviti preventivni test vaših web stranica

Damir Kapustić
/ Kategorija: Web dizajn

Ispravno funkcioniranje web stranica često se nalazi pod udarom brzih promjena tehnologija. Web stranica više možda ne radi ispravno u novom Chrome, Firefox ili Edge (IE) pregledniku. Probleme mogu uzrokovati i tehnologije pomoću kojih su stranice napravljene, neki servisi koji su možda povezani sa vašim web stranicama ili promjene na serveru. Kako bi ste napravili osnovnu provjeru ispravnosti, ne trebate biti ekspert za web stranice. U ovom članku skrenut ću vam pažnju na neke najčešće probleme koji pogađaju web stranice. 

Kao što sam u uvodu spomenuo, brz razvoj različitih tehnologija i uređaja pomoću kojih se web stranice pregledavaju, kao i tehnologija pomoću kojih se stranice izrađuju, mogu dovesti do nekompatibilnosti i drugih problema zbog kojih onda web stranice ne funkcioniraju ispravno ili ne izgledaju onako kako bi trebale izgledati. Ako kao referencu uzmemo prosječnu web stranicu tvrtke, gotovo da i nema dana da se nešto bitno nije promijenilo, da nije izašla nova verzija nečega što može poremetiti funkcioniranje web stranice. Srećom, većina tih promjena ipak ne uzrokuje probleme, ali ako neki duži period niste kontrolirali vašu web stranicu, postoje dobre šanse da sve ne funkcionira baš onako kako bi trebalo.  

U nastavku pročitajte kakve provjere možete sami izvršiti i tako smanjiti štetne posljedice koje bi za vas loše funkcioniranje web stranice moglo značiti.

1) Kontakt obrasci i forme

Ako vaše web stranice imaju kontakt obrasce i druge forme gdje korisnici unose podatke, provjerite ispravnost njihovog funkcioniranja. Kontakt obrasci često otkazuju poslušnost na način da se upit ne prosljeđuje na email. Tako vam se može dogoditi da su upiti koje ste dobili jednostavno izgubljeni. Idealno je kada se podaci iz kontakt obrasca spremaju i u bazu podataka. Obrasci za prijavu na newsletter također znaju otkazati poslušnost pa i njih testirajte.  

Image
 

2) Google Mape

Došlo je do promjena u funkcioniranju Google Maps-a, pa ako niste izvršili potrebne radnje, vaša Google karta više ne radi nego prikazuje poruku „For development purposes only“. Promjena koju je Google uveo sastoji se u tome da je potrebno unijeti API ključ i podesiti podatke za plaćanje. Google Maps više nije besplatan, iako Google svaki mjesec daje besplatno korištenje Google Maps-a u vrijednosti od $200. To je dovoljno iznos da svaki prosječni, pa i onaj malo prometniji web site i dalje ne plaća ništa, ali je svejedno potrebno unijeti podatke za plaćanje ako bi do prekoračenja došlo. 

Image

 

3) Registracija i prijava korisnika na web stranicu

Ako se korisnici mogu registrirati i prijaviti na vaš web site, provjerite kako taj proces funkcionira. Ako je nakon registracije potrebna i verifikacija pomoću emaila, provjerite da li taj email stiže. Ne jednom mi se je dogodilo da se na neku web stranicu nisam uspio registrirati jer im proces registracije nije radio. A takvi problemi se događaju i velikima. Jednoj od većih web trgovina u Hrvatskoj nije duže vrijeme radila registracija korisnika u jednom od popularnih preglednika. Zato je proces registracije i prijave dobro testirati u različitim preglednicima na stolnim i mobilnim uređajima. 

Image

Image

 

4) Foto i video sadržaji

Otvaranje i prikaz fotografija i video materijala još je jedno od područja koje je dobro provjeriti na stolnim i mobilnim uređajima. Posebnu pozornost obratite na upotrebljivost i lakoću korištenja na mobilnim uređajima. Ako se slike dugo učitavaju, trebalo bi ih optimizirati.

Image

 

4) Testirajte izbornik

Dok na stolnim računalima izbornik uglavnom dobro funkcionira, na mobilnim uređajima je nešto drugačija situacija. Zato je dobro provjeriti funkcionalnost i upotrebljivost izbornika na mobilnim uređajima. Provjerite vidite li sve linkove u izborniku, možete li otvoriti podizbornik i možete li kliknuti na link. 

Image

 

5) Kompatibilnost sa različitim uređajima i Internet preglednicima (browserima) 

Nekad, ne baš tako davno, Internetom se surfalo samo sa stolnih računala, i stvar je bila poprilično jednostavna. Danas se web stranice posjećuju pomoću raznovrsnih mobilnih uređaja i stolnih uređaja, a sve više se pojavljuju i druge vrste uređaja kojima surfanje Internetom nije primarni zadatak, ali ipak to omogućuju. Primjer takvog uređaja je Smart TV. Zatim svi ti uređaji imaju različite dimenzije ekrana, a pogone ih i različiti operativni sustavi. Sve ove karakteristike mogu utjecati na funkcionalnost i upotrebljivost web stranica.

Image

Testiranje na stolnom PC računalu

Preporučamo da stranice testirate barem u sljedećim browserima:

  • Google Chrome
  • Mozilla Firefox
  • Microsoft Edge (IE)
  • Opera

Bilo bi dobro testirati stranice i na Apple Macintosh uređajima u Safari pregledniku. 

Testiranje na mobilnim uređajima

Testirajte web stranice pomoću uređaja kojeg pogoni Android operativni sustav i iOS operativni sustav (iPhone). Ako ste u prilici provjerite i kako stranice izgledaju na uređajima različite veličine ekrana (mobitel, tablet). Također je preporučljivo testirati pomoću različitih browsera koji su dostupni na mobilnim uređajima. 

5) Jesu li vaše stranice prilagođene za mobilne uređaje

Danas u ukupnom broju posjete web stranicama prevladavaju mobilni uređaji. Zbog toga web stranice moraju biti prilagođene mobilnim uređajima. Najčešći način na koji se stranice optimiziraju za stolne i mobilne uređaje je responzivan dizajn. Radi se o takvom dizajnu gdje se sadržaj prilagođava veličini ekrana s kojim posjetitelj pristupa web stranicama. Ako vaše stranice nisu optimizirane za mobilne uređaje, vjerojatno trpite veliku štetu. U prvom redu, posjetiteljima vaših web stranica otežano je pregledavanje stranica i pronalazak informacija koje ih zanimaju. S druge strane, stranice koje nisu optimizirane za mobilne uređaje imaju lošije rejtinge u rezultatima pretraživanja na Google-u. 

Jednostavan način da saznate je li vaša web stranica prilagođena mobilnim uređajima je pomoću Google-ovog alata na adresi https://search.google.com/test/mobile-friendly

Unesite adresu vaše web stranice i pokrenite test. Nakon testa dobit ćete informaciju je li vaša web stranica prilagođena mobilnim uređajima ili nije. Ako vam stranica ne prolazi test, vrijeme je hitnu akciju.

Image

 

6) Brzina učitavanja web stranica

Brzina učitavanja web stranica još je jedan od faktora koji utječu na iskustvo korisnika, ali je također jedan od faktora koje Google koristi za određivanje rejtinga vaših stranica u rezultatima pretraživanja. Što su vaše stranice brže, to je bolje za vas. Brzina učitavanja web stranica ovisi o brzini servera na kojem se stranice nalaze, te o optimiziranosti web stranice. Provjerite koliko su brze vaše web stranice na različitim uređajima. Odvija li se sve brzo ili morate čekati.

Zaključak

Zabilježite sva saznanja i probleme koje ste uočili kroz ove testove. Obratite se vašem web dizajneru kako bi se ti problemi otklonili. Testiranje web stranica i ispravljanje problema je dobra praksa koja bi se trebala redovito provoditi. Kao što ste vidjeli, neke testove možete odraditi i sami. Web profesionalci mogu odraditi složenije testove i uočiti i neke druge stvari koje više nisu kako treba, iako je u trenutku kada su web stranice napravljene sve radilo savršeno. Svakako je preporučljivo sa vašom web dizajn tvrtkom dogovoriti i tehničko održavanje web stranica što uključuje instalaciju novih verzija CMS-a, dodataka za CMS i drugih povezanih tehnologija. Na taj način osiguravate da vaša web stranica funkcionira optimalno, a i sigurnosni rizici se smanjuju na minimum. Neodržavane stranice česta su i laka meta za hakere. 

Print

Ostali članci Damir Kapustić

Damir Kapustić

Stručnjak za internet marketing, web i eCommerce s 20 godina profesionalnog iskustva.

© 2003.-2024. X-MEDIA d.o.o.
Povratak na vrh