96% web stranica ne dobiva posjete s Googlea
Današnji marketing je nezamisliv bez web stranica. Tvrtke i različiti biznisi koji barem minimalno ulažu u svoju promociju obično imaju web stranice. Očekivanja od web stranica su ovakva: web stranica je na internetu, ljudi pretražuju internet, pronalaze nas, dolaze na našu web stranicu gdje se informiraju o našoj ponudi, kupuju naše proizvode ili naručuju naše usluge. U praksi to ne funkcionira za čak 96% web stranica, jer toliki postotak web stranica ne prima posjete s Googlea. Želite li izbjeći greške koje i vašu web stranicu svrstavaju u ovu skupinu web stranica bez posjeta, onda pročitajte ovaj članak.
Mali uvod u pretraživanje na internetu i vidljivost na tražilicama
Web stranice pretražujemo pomoću internetskih tražilica. Najveća i najpopularnija tražilica je Google, a među većim i poznatijim tražilicama su još Bing, Yahoo, Baidu i Yandex. Web tražilice stalno pretražuju internet i rangiraju sadržaj koji su pronašle. Sadržaj rangiraju njihovi algoritmi prema zadanim kriterijima. Ti algoritmi određuju hoće li vaša web stranica za neko pretraživanje biti na prvom, petom, desetom ili stotom mjestu. Što je stranica bolje rangirana, to dobiva više posjeta. Ako vaša stranica nije visoko rangirana, broj posjeta koji ćete dobiti je vrlo mali ili će potpuno izostati.
Ljudi pretražuju internet tako da u internetske tražilice upisuju riječi ili pojmove koje žele pretražiti. Te riječi, koje svi upisujemo kada nešto pretražujemo, nazivaju se ključne riječi. Objasnimo to na jednom primjeru. Pretpostavimo da ste zainteresirani za kožne rukavice. Otvorit ćete Google i upisati kožne rukavice. Kožne rukavice su ključna riječ u našem slučaju. Da bi se vaša web stranica uopće mogla pojaviti u rezultatima pretraživanja, na vašim web stranicama mora negdje biti tekst kožne rukavice. Naravno, potrebno je puno više od pukog pojavljivanja teksta kožne rukavice da biste bili visoko rangirani.
Sada kada ste dobili uvid u to kako internetske tražilice funkcioniraju, vjerojatno se pitate je li moguće nešto poduzeti kako bi vaša web stranica bila visoko rangirana. Odgovor je pozitivan – moguće je utjecati na pozicije na kojima se web stranice nalaze. Vještina koja se bavi optimizacijom web stranica kako bi se poboljšala njihova vidljivost na tražilicama zove se SEO (eng. Search Engine Optimization).
I tu dolazimo do glavne teme ovog članka, a to je zašto više od 96% web stranica ne dobiva posjete s Googlea. Ovo istraživanje proveo je Ahrefs, ugledan alat za analizu i optimizaciju web stranica za tražilice. Izdvojili smo četiri najvažnija problema koji negativno utječu na vidljivost vaše web stranice na Googleu i drugim tražilicama.
Problem broj 1 – Vaša web stranica nema kvalitetan sadržaj
Kad kažemo sadržaj, mislimo na tekstove, slike i video materijale. Kada kažemo da je za SEO potreban kvalitetan sadržaj, mislimo na sadržaj koji je informativan, relevantan i koristan za korisnike, optimiziran za ključne riječi te napisan tako da odgovara na stvarne korisničke upite i probleme, čime povećava angažman i zadržavanje korisnika na stranici. Vrlo kratki tekstovi često su ignorirani od strane Googlea.
Rješenje: prepustite pisanje tekstova za vašu web stranicu profesionalcima koji znaju napisati tekst koji je optimiziran za ključne riječi, a ujedno informativan i relevantan. Sudjelujte u tom procesu kroz razgovore s osobom koja vam piše tekstove.
Problem broj 2 – Vaša web stranica ne sadrži ključne riječi koje se pretražuju
Kao što smo već spomenuli na primjeru kožnih rukavica, ako na vašim web stranicama ne postoji tekst kožne rukavice, web stranica se neće pojaviti u rezultatima pretraživanja za pojam kožne rukavice. Vrlo je važno znati što i kako pretražuju ljudi koji traže vaše proizvode i usluge, koje su to riječi i koje pojmove upisuju u tražilice. Ako vaša web stranica ne uključuje ključne riječi koje pretražuju vaši potencijalni kupci i klijenti, tada propuštate vrijednu publiku i potencijalne poslovne prilike. Vaši potencijalni kupci i klijenti kupuju kod nekog drugoga.
Rješenje za ovaj problem je istraživanje ključnih riječi. Postoje specijalizirani alati koji vam mogu dati informaciju koje ključne riječi se pretražuju i u kojem volumenu. Na primjer, kožne rukavice se pretražuju 590 puta mjesečno, ali tu postoje i povezane ključne riječi kao kožne rukavice ženske (590 pretraživanja), kožne rukavice muške (390 pretraživanja), kožne rukavice bez prstiju (140 pretraživanja), kožne rukavice za vožnju (70 pretraživanja)…
Izostanak istraživanja ključnih riječi jedna je od češćih pogrešaka.
Problem broj 3 – Loša tehnička izvedba web stranice
Prosječnom korisniku je teško procijeniti tehničku kvalitetu web stranice jer naizgled lijepa i moderna web stranica može biti tehnički loše izvedena. Tehnički SEO je optimizacija tehničkih aspekata web stranice kako bi im tražilice mogle lakše pristupiti, indeksirati ih i prikazati stranicu u rezultatima pretraživanja. Tehnički SEO uključuje optimizaciju brzine učitavanja, strukture linkova, prilagođenost za mobilne uređaje, korištenje (i to pravilno) meta tagova, XML sitemapu, sigurnost (HTTPS), korištenje ispravne strukture naslova u tekstovima (H1, H2, H3 itd.), rješavanje problema dupliciranog sadržaja i drugo.
Kako biste izbjegli moguću lošu tehničku izvedbu web stranice, odaberite profesionalce koji vam mogu garantirati kvalitetnu izvedbu web stranice.
Problem broj 4 – Nemate povratnih linkova koji vode na vašu web stranicu
Povratni linkovi (eng. backlinks) su linkovi koji vode s drugih web stranica na vaše web stranice. Broj povratnih linkova je među najvažnijim faktorima kod rangiranja web stranica na Googleu. Web stranice koje nemaju povratnih linkova vrlo se teško mogu naći na prvoj stranici rezultata pretraživanja.
Zašto su povratni linkovi Googleu toliko važni? Broj kvalitetnih povratnih linkova ukazuje na to da na vašim web stranicama postoji kvalitetan sadržaj. Oni signaliziraju da imate kvalitetan i relevantan sadržaj pa Google prepoznaje vašu stranicu kao pouzdanu i korisnu.
Povratne linkove možete tražiti, primjerice, od svojih poslovnih partnera, dobavljača ili udruženja. Dobro je istražiti tko linka vašu konkurenciju (postoje alati za istraživanje povratnih linkova) i pokušati od njih dobiti link. Jedan od načina da dobijete povratne linkove je pisanje za relevantne blogove i portale koji će zauzvrat uključiti povratni link prema vašoj stranici. Kreirajte sadržaj poput vodiča, uputa i infografika koje će drugi željeti linkati. Kontaktirajte medije i ponudite im zanimljive priče i izvještaje iz vaše branše koje bi mogli objaviti s linkom prema vašoj web stranici.
Zaključak
Publika koja dolazi s Google tražilice smatra se najboljom jer su ti korisnici aktivno pretraživali određene informacije, proizvode ili usluge. Oni imaju jasnu namjeru ili interes što povećava vjerojatnost da će poduzeti željenu akciju poput kupovine, prijave ili dijeljenja sadržaja. Zato je važno da je vaša web stranica SEO optimizirana jer je to potrebno da bi se vaša web stranica prikazivala među prvima u rezultatima pretraživanja kada korisnici traže relevantne informacije, proizvode ili usluge. Golema većina web stranica nije uspješna na Googleu iz prethodno opisanih razloga. Visoke pozicije na Googleu iznimno su važne za razvoj poslovanja jer povećavaju vidljivost i vjerodostojnost brenda, što privlači više potencijalnih kupaca. SEO je učinkovita strategija za rast prodaje, jačanje brenda i konkurentnost na tržištu.
Trebate li profesionalnu web stranicu i SEO?
Obratite nam se ako tražite profesionalce koji mogu izraditi web stranicu ili web trgovinu visoke kvalitete, napisati kvalitetne sadržaje i provoditi učinkovite SEO strategije. Tvrtka smo s više od 20 godina iskustva. Kontaktirajte nas!
Ostali članci Damir Kapustić
Damir Kapustić
Stručnjak za internet marketing, web i eCommerce s 20 godina profesionalnog iskustva.