14 razloga zbog kojih se isplati pokrenuti web trgovinu
Isplati li se pokrenuti web trgovinu? Trendovi i previđanja govore da se isplati. U ovom članku smo nabrojali 14 razloga zašto je dobro pokrenuti web trgovinu.
1. Dobra prilika za zaradu uz minimalna ulaganja
Pokretanje web trgovine ne zahtijeva velika ulaganja. S druge strane, web trgovinom otvarate ogromno tržište za vaše proizvode. Samo u Hrvatskoj putem interneta kupuje više od 2 milijuna ljudi, a trgovcima iz Hrvatske je širom otvoreno i veliko tržište Europske unije. Naravno, putem interneta je moguće prodavati u svaki kutak svijeta, ako imate proizvode prikladne za takvu prodaju. Web trgovina može biti dobra prilika za pokretanje novog posla, ali i odličan novi prodajni kanal postojećim trgovcima i proizvođačima.
2. Budite među prvima, ugrabite dobre pozicije
Iako je vrijeme pionira u internet trgovini prošlo, internet trgovina je još uvijek u ranoj fazi. Kad bi internet prodaja bila nogometna utakmica, sad bi bili u onom dijelu kad se igrači zagrijavaju pred utakmicu. Iskoristite priliku i razvijajte svoju web trgovinu u periodu ekspanzije internet trgovine. Mnogi su uspjeli jer su bili na pravom mjestu i u pravo vrijeme. Sad je vrijeme za web trgovine.
3. Fleksibilno radno vrijeme
Za samozaposlene male web trgovce, web trgovina nudi fleksibilno radno vrijeme. Ne morate stalno sjediti u uredu da bi mogli komunicirati s kupcima, dovoljan vam je mobitel i prijenosno računalo. Samo vodite računa da naručene proizvode šaljete na vrijeme.
4. Povećajte prodaju u fizičkim prodavaonicama
Iskustva su pokazala da se nakon pokretanja web trgovine povećava i prodaja u fizičkim trgovinama. Sigurno ste i vi imali iskustvo da ste neki proizvod pronašli u web trgovini, a onda ga otišli kupiti u njihovu prodavaonicu.
Web trgovine bolje prezentiraju ponudu klasičnih prodavaonica, daju priliku kupcima da se dobro upoznaju s cjelokupnim asortimanom trgovca, budu informirani o novitetima i pogodnostima. To rezultira većom prodajom u fizičkim prodavaonicama.
5. Kod web trgovina se isplati biti dobar trgovac
Uspješno vođenje web trgovine zahtijeva neka nova znanja i iskustvo, ali učenje i rad na poboljšanjima cjelokupnog prodajnog procesa se kod web trgovina definitivno isplati. Rezultat je povećanje prodaje.
Ako želite stjecati nova znanja i na njima temeljiti poslovni uspjeh tada je web trgovina definitivno pravi izbor za vas.
6. Direktni kontakt sa kupcima – više povratnih informacija
Kupac u web trgovini nema priliku uzeti proizvod u ruke i na taj način se bolje upoznati s njim. Takav kupac će se u mnogo slučajeve htjeti i dodatno informirati o proizvodu, postaviti pitanje, iznijeti svoje mišljenje i strahove vezane uz proizvod.
Povratne informacije koje na takav način dobijete od kupaca će vam pomoći da općenito bolje razumijete vaše kupce, što žele ili kakve dileme imaju. Iskustvo stečeno u prodaji putem interneta pomoći će vam da općenito budete bolji trgovac.
7. Lakši plasman vlastitih proizvoda
Mnoge tvrtke i poduzetnici često imaju ideje za proizvodnju novih proizvoda, ali probleme pronalaze u distribuciji proizvoda, pronalasku prodajnih partnera, potrebi za većom zalihom proizvoda…
Web trgovina je pravo rješenje za takve probleme jer proizvode možete direktno prodavati kupcima bez posrednika, bez veleprodajnih popusta, uz male ili čak nikakve zalihe ako proizvod možete proizvesti dovoljno brzo odmah po narudžbi. Pri tome ćete od kupaca dobivati vrijedne povratne informacije na temelju kojih možete poboljšati vaše proizvode ili ponudu. Prodaje li netko drugi vaše proizvode, možda nikada nećete ostvariti tako dobar kontakt s kupcima. Nije nimalo zanemariva činjenica da novac od prodaje dobijate odmah.
8. B2B web trgovina – svi vole kupovati što jednostavnije
B2B web trgovina je prodaja robe registriranim veleprodajnim kupcima. Veleprodajni kupci mogu imati različite uvijete i cijene.
Kod klasične veleprodaje, prodaja se obično odvija na temelju nekakvih cjenika, slanja emailova s narudžbom, telefonskih narudžbi, provjera stanja, potvrde narudžbi i slično. Kompliciran proces u kojem vaši partneri često nemaju dobar uvid u vašu cjelokupnu ponudu, novitete i pogodnosti.
Činjenica je da svi ljudi vole raditi na što jednostavniji način i uz što manje napora. Puno je jednostavnije dodati proizvode koje želite u košaricu, odmah biti informiran o njihovoj raspoloživosti i odabrati alternativu ako željeni proizvod nije dostupan, kliknuti na gumb naruči i tako kupiti robu.
Trgovac koji ponudi bolje iskustvo kupovine svojim kupcima dugoročno pobjeđuje. Nemojte dozvoliti konkurenciji da vam otme dio tržišta zato jer su prije vas spoznali značaj B2B web trgovine. Pokažite da cijenite vaše kupce i njihovo vrijeme.
9. Vaša fizička lokacija nije važna, nema lokalnih ograničenja
Ako ste ikad imali prodavaonicu koja je bila na lošoj lokaciji, poznato vam je koliko teško može biti dovesti kupce u trgovinu unatoč svim naporima koje ulažete. Imate dobre cijene, sniženja, ulažete u marketing, ali vam se ipak čini da je to sve uzalud jer kupaca kod vas u prodavaonici jednostavno nema. Dobra lokacija je važna za uspjeh fizičkih prodavaonica i tu se često malo toga može promijeniti.
Ako prodajete putem interneta, vaša lokacija nije ograničavajući faktor. Ne treba vam skupi poslovni prostor na dobroj lokaciji. Posao možete pokrenuti npr. iz podruma ili garaže. Ako već imate prodavaonicu, prodaju možete voditi i iz nje.
10. Web trgovina je otvorena 24 sata dnevno svih 365 dana u godini
Jedna od prednosti web trgovina je i u tome što su stalno otvorene. Kupci mogu kupovati u bilo koje doba dana, vikendima i praznicima, onda kada to njima najviše odgovara. Web trgovina generira prihode i onda kada su klasične prodavaonice zatvorene. Kada u ponedjeljak dođete na posao, razveselit će vas prodaje koje su se dogodile kroz vikend.
11. Preduhitrite konkurenciju
Ako ste konkurenciji ostavili prazan prostor u koji može uletjeti, samo je pitanje trenutka kad će se pojaviti konkurencija koja prodaje vašu vrstu proizvoda putem interneta. To može biti netko od postojećih konkurenata na tržištu, ali može biti i novi konkurent specijaliziran samo za prodaju interneta. Što prije počnete s web trgovinom to će vaša pozicija biti sigurnija, a vaša branša manje primamljiva potencijalnim izazivačima.
12. Povećajte poslovni ugled
Pokretanjem web trgovine dokazujete da ste moderna tvrtka koja prati trendove i misli na budućnost. Takve tvrtke su zanimljivije novim potencijalnim partnerima i dobavljačima. Zamislite da pregovarate o distribuciji nove robne marke. U očima potencijalnog partnera izgledat ćete mnogo ozbiljnije ako vaša tvrtka ima web trgovinu.
13. Veća sigurnost poslovanja
Ako već imate uhodani posao, otvaranje web trgovine znači novi prodajni kanal i novi izbor prihoda. U slučaju kriza i poremećaja na tržištu to se može pokazati kao dodatni faktor stabilnosti vašeg poslovanja. Uvijek možete povećati fokus na internet prodaju, povećati asortiman proizvoda, pojačati marketinške aktivnosti ili početi prodavati u novim državama.
14. Troškovi pod kontrolom
Još jedna dobra strana prodaje putem interneta je što je poprilično skalabilna. Većina poslova oko održavanja web trgovina i marketinga možete prepustiti agencijama pa ne morate zapošljavati osoblje koje si na početku ne možete priuštiti. Ne trebate gomilati zalihe proizvoda, niti njima popunjavati police trgovine.
Zaključak
Pravo je vrijeme za pokretanje web trgovine. Kako web trgovina uzima sve veći udio u ukupnoj trgovini, mudra poslovna odluka je ugrabiti dio tog kolača. Ako ne reagirate na vrijeme mogli bi propustiti dio svog tržišta konkurenciji. Pokretanjem web trgovine stvarate i novi izbor prihoda. I ne zaboravite, na uspjeh prodaje putem interneta jako veliku ulogu ima kvaliteta vaše web trgovine.
Želite li pokrenuti web trgovinu ili podići postojeću na novi nivo?
Mi smo web agencija s više od 18 godina iskustva na domaćem i stranom tržištu. Kontaktirajte nas i saznajte kako možemo
pomoći vašem poslovanju.
Nazovite 097 604 9781
ili
Ostali članci Damir Kapustić
Damir Kapustić
Stručnjak za internet marketing, web i eCommerce s 20 godina profesionalnog iskustva.