Search
× Search
Blog - najbolji web alat da pridobijete kupce i klijente
Autor: Damir Kapustic
/ Kategorije: Razno

Blog - najbolji web alat da pridobijete kupce i klijente

Pisanje bloga tvrtkama može donijeti brojne i vrlo značajne koristi. U ovom članku donosimo pregled najvažnijih koristi koje blog može donijeti vašoj tvrtki, zajedno sa zanimljivim statistikama koje govore o učinkovitosti bloga i njegovom doprinosu vašoj digitalnoj prezentaciji. Statistike su toliko zanimljive i toliko u korist bloga da smo i mi ostali pomalo iznenađeni, a inače smo jako dobro upoznati sa svim prednostima koje donosi blog. Blog je odličan način da povećate promet na vašim web stranicama, pokažete stručnost vaše tvrtke i da se povežete s potencijalnim kupcima i klijentima.
 

ŠTO JE TO BLOG

Blog je web stranica koja se sastoji od članaka objavljenih u obrnutom kronološkom redu. Najnoviji članci pojavljuju se na vrhu, a slijede ih oni stariji. Blog članke često karakterizira neformalni stil pisanja i otvorenost za diskusije. Na blogu autori ili grupa autora dijeli svoje spoznaje i poglede iz određenog područja. U početku su blogovi bili uglavnom privatne tematike, ali su i tvrtke ubrzo prepoznale koristi od bloga, pa danas postoji mnoštvo blogova poslovne tematike.

Image

Popularizaciji blogova pridonio je razvoj alata i platformi koje su omogućile jednostavnu objavu blog članaka. Ovaj članak pišem s jako puno osobnog iskustva s blogovima jer se naša tvrtka već više godina razvija blog modul za DNN CMS pod imenom EasyDNN News kojeg koriste na tisuće korisnika širom svijeta, među kojima su i neke od svjetski poznatih tvrtki i organizacija. Kroz interakciju s našim korisnicima, dobili smo odličan uvid u načine i metode korištenja blogova.
 

ZANIMLJIVE STATISTIKE O KORISTIMA KOJE DONOSI BLOG

Kako bi vas zainteresirao za pisanje bloga, podijelit ću s vama neke vrlo impresivne statistike o koristima od bloga koje sam pronašao na internetu.

  • tvrtke koje imaju blog imaju 434% veće šanse da budu visoko rangirane na Googleu i drugim tražilicama (izvor)
  • tvrtke koje imaju blog dobivaju 97% više povratnih linkova s drugih web stranica (izvor)
  • blogovi su rangirani kao peti najpouzdaniji izvor informacija na internetu (izvor)
  • kompanije koje imaju blog mjesečno generiraju 67% više poslovnih prilika (izvor)
  • tvrtke koje imaju blog dobivaju dvostruko više prometa iz njihovih email kampanji (izvor)
  • 66% oglašivača koristi blogove u objavama na društvenim mrežama (izvor)
  • 94% ljudi koji dijele članke na društvenim mrežama rade to zato je misle da bi članci mogli biti korisni i drugima (izvor)
  • 47% kupaca pročita 3 do 5 članaka ili informacija u drugom obliku prije odluke o kupnji (izvor)
  • korištenje slika u blogovima donosi 97% više pregleda (izvor)
  • blog generira oko 60% prometa koju web stranica dobije s tražilica (izvor)
  • u prosjeku 24% kupaca prve informaciju o tvrtki pronađe upravo na blogu (izvor)
  • šanse da će se netko postati vaš klijent su za 74% veće kod ljudi koji su čitali vaš blog od onih koji nisu (izvor)

Ako su vas ove broje zainteresirale, u nastavku pročitajte više o prednostima koje donosi blog.
 

GLAVNE PREDNOSTI KOJE DONOSI BLOG
 

POBOLJŠAN REJTING NA TRAŽILICAMA (SEO)

Pozitivan utjecaj blogova na SEO (optimizacija web stranica za tražilice) je iznimno velik, a za to postoji nekoliko razloga. Stranice u sklopu vaše web stranice ne mogu se uvijek lako natjecati za sve ključne riječi, a posebno ne za dugačke fraze na tražilicama. Blog vam daje mogućnost da kroz članke upotpunite ključne riječi za koje se natječete.

Tražilice vole nove sadržaje, pa će tako vaša web stranica biti bolje rangirana ako češće objavljujete nove sadržaje. Spomenuli smo već da web stranice koje imaju blog dobivaju 97% više povratnih linkova (linkovi s drugih web stranica). Povratni linkovi su također jedan od faktora prema kojima Google rangira web stranice u rezultatima pretraživanja.

Image

Možemo zaključiti da se zahvaljujući blogu natječete za više ključnih riječi na tražilicama, pa posljedično dobivate i više prometa, odnosno više posjetitelja na vaše web stranice. Ujedno, blog će imati pozitivan utjecaj na cjelokupni rejting vaše web stranice. U uvodu smo naveli podatak da web stranice s blogom imaju čak 434% bolje šanse za dobar rejting na tražilicama. Od ukupnog prometa koji na web stranice dolazi s tražilica, na blog otpada oko 60%.
 

POVEĆANJE PROMETA NA WEB STRANICAMA

U prethodnom odlomku smo spomenuli što blog znači za SEO. Više sadržaja i više članaka znači i više prometa s Google-a. Ali blog članci omogućuju povećanje prometa i na druge načine. Blog članci su često dio različitih promotivnih kampanji. Obično se koriste u email kampanjama i u objavama na društvenim mrežama. Spomenuli smo da tvrtke koje imaju blog dobivaju dvostruko više prometa iz svoji email kampanji od onih koje nemaju blog i da 66% marketinških stručnjaka koristi blog članke u svojim objavama na društvenim mrežama.

Primjer:
Napisali ste i objavili članak na vašem blogu. Zatim ste taj članak podijelili na društvenim mrežama, npr. Facebooku. Članak će izazvati određenu pozornost na Facebooku i jedan broj ljudi će kliknuti na njega da pročita članak, neki će podijeliti vaš post, pa će vašu objavu vidjeti njihovi prijatelji od kojih će neki opet kliknuti na objavu da bi pročitali članak.

Članak možete promovirati na Facebooku kao plaćeni oglas ciljajući određenu publiku. Publiku možete ciljati prema interesima, lokaciji gdje žive, dobu, spolu i mnogim drugim kriterijima. Ako je vaš blog o kuhanju, ciljati možete publiku čiji su interesi kuhanje, kulinarske emisije, recepti i slično. Na taj način postižete da vaš oglas vide oni koji bi mogli biti zainteresirani za vašu članak i vašu temu.

Blog članci dovode promet na vaše web stranice dugo vremena nakon objave, slobodno možemo reći i dugi niz godina. U praksi smo se susretali s korisnicima koju su napravili potpuno nove web stranice s posve novim sadržajima, ali su sačuvali blog članke od prije deset i više godina. Ti isti članci još uvijek im dovode posjetitelje s tražilica. Blog članci trajno doprinose promociji vaše tvrtke i branda.

U članku o prodajnom lijevku opisivali smo proces i faze tijekom kojih kupac prolazi put od kada je prvi put saznao za vas do trenutka kad se je odlučio na kupovinu. Blog članak može poslužiti kao magnet koji privlači kupce u vaš prodajni lijevak, a može im biti i od pomoći tijekom procesa donošenja odluke.

Image

 

POVEĆANJE EMAIL LISTE

Često na blogovima, pa tako i na ovom našem, čitateljima se nudi mogućnost pretplate ne email listu kako bi primali informacije o novo objavljenim člancima. Ako pište zanimljive i vrijedne članak, određeni broj čitatelja će se pretplatiti na vašu listu. (Nemojte oklijevati pretplatiti se na našu listu, šaljemo samo članke poput ovoga).

Neki od posjetitelja će doći na vaše web stranice upravo zahvaljujući članku kojeg su pronašli na Googleu. Što nakon toga? Statistike su ovdje neumoljive. Čak 70% posjetitelja kad jednom odu s web stranica se više nikad ne vrati. Ako ste uspjeli jedan postotak takvih posjetitelja pretvoriti u pretplatnike vaše email liste, povezali ste se s njima i postoji mogućnost da u nekom budućem razdoblju ostvarite poslovnu suradnju ili prodaju.

Ne očekujte velik broj pretplatnika preko noći, ali kroz neki duži period, blog može prikupiti značajan broj pretplatnika.
 

INTERAKCIJA S KUPCIMA I PROMOCIJA VAŠEG BRANDA

Blog je odlična prilika da ostvarite interakciju između vaših kupaca i vas. Autori dijele svoja znanja i ideje na blogu, ali mogu dobiti i mnogo povratnih informacija od čitatelja. Dobro poznavanje vaše publike je od neprocjenjive važnosti. Ako je vaš blog otvoren za komentiranje, možete vrlo brzo dobiti povratne informacije i na taj način graditi odnos s vašim potencijalnim i trenutnim kupcima.

Image

Kroz blog možete pokazati ljudski lik i osobnost vaše tvrtke, vašu viziju i ciljeve, a to će vaše čitatelje jače povezati s vašim brandom.
 

BUDITE PREPOZNATI KAO EKSPERT U VAŠEM PODRUČJU

Dijeljenje vrijednih informacija i spoznaja iz vašeg područja kroz duži period pozicionirat će vas kao stručnjaka i pouzdan izvor informacija. Vaš blog postat će najbolja prezentacija vašeg znanja.

Image

 

OSVOJITE NOVE KUPCA I KLIJENTE

Već smo naveli glavne koristi koje tvrtka može imati od bloga. Sve te aktivnosti i koristi za glavni cilj imaju uspješnije poslovanje, a to znači osvajanje novih kupaca i klijenata, kao i zadržavanje postojećih kupaca i održavanje njihovog zadovoljstva.

Stopa konverzije je znatno viša kod čitatelja bloga. Prema statikama, 74% je veća vjerojatnost da će netko postati vaš kupac ili klijent ako je čitao vaš blog. Tvrtke koje imaju blog dobiju u prosjeku 67% više prilika s interneta nego tvrtke bez bloga.
 

O ČEMU PISATI

O čemu pisati je vrlo često pitanje koje muči mnoge tvrtke. Odgovor na ovo pitanje je zapravo vrlo jednostavan, pišite o onome što bi moglo zanimati vaše kupce i klijente iz područja kojim se bavite. Razmilite koje informacije vaši kupci traže od vas i koja pitanja vam postavljaju. Pišite članke koji su odgovor na njihova pitanja i dvojbe. Pišite o novostima uz vaše branše.

Potrebno je nešto dati da bi ste nešto dobili. Kroz kvalitetne informacije u vašim člancima nešto dajte vašim kupcima. 

Što ako niste vični pisanju? U tom slučaju možete angažirate profesionalce koji se bave pisanjem. Opet jedan statistički podatak, oko 45% marketinških stručnjaka angažira vanjske suradnike za pisanje blogova.
 

ZAKLJUČAK

Blog igra izrazito važnu ulogu u promociji tvrtke. Ako nemate blog, mogućnost da iskoristite puni potencijal digitalnog marketinga su smanjene. I dok na engleskom govornom području postoji zasićenje blogovima pa su efekti nešto slabiji nego su bili proteklih godina, u Hrvatskoj je situacija znatno drugačija jer većina nije uvidjela važnost bloga za promociju tvrtke i pozitivne efekte na poslovanje općenito. Ako vaše konkurencija nema blog, to je odlična prilika za vas da osvojite dio njihovog tržišta. Ako pak vaša konkurencija već ima blog, vremena za čekanje više nemate.

Image

 

KAKO DO KVALITETNE WEB STRANICE S DOBRIM BLOGOM

Ako se pitate kako do kvalitetne web stranica s dobrim blogom, onda ste na pravom ste mjestu jer ako se na nekom područje smatramo ekspertima, onda su to upravo blogovi. Kao što sam ranije u članku spomenuo, naša tvrtka već dugi niz godina razvija blog modul za DNN CMS. DNN CMS je najpopularniji open source CMS baziran na Microsoftovoj .NET tehnologiji. Ovaj CMS je zbog svojih naprednih osobina čest izbor velikih tvrtki i organizacija, web agencija, ali i pojedinaca. A naš blog modul je najpopularniji DNN module općenito, te smo se zahvaljujući tome stekli upravo veliko iskustvo s razvojem blogova i dobrim praksama potrebnim za uspješni blog.

Image

Ako ste zainteresirani za izradu moderne web stranice s blogom ili bez njega (a toplo vam preporučamo blog zbog svega navedenog), kontaktirajte nas na email web@xmedia.hr ili na telefon 042/771-833.
 

Prethodni članak Što je to prodajni lijevak i kako utječe na poslovanje vaše tvrtke
Ispiši

Primajte obavijesti o novim člancima na email

Preplatite se na našu listu

 

 

Copyright 2019 by X-media d.o.o.
Povratak na vrh